9 februari 2019

SGP stelt vragen over bevoorrading winkels op zondag

Het college heeft het plan opgevat om ondernemers ruimere mogelijkheden te geven om met een auto of vrachtauto bij de winkel of het restaurant te kunnen komen. Dat wil zeggen: op meer uren van de dag dan nu is toegestaan. Door de week, maar voortaan zou dit ook op zondag moeten kunnen. De zogenaamde ‘expeditietijden’ zouden daarom verruimd moeten worden. In reactie op eerdere vragen van de fractie NieuwElan geeft  het college aan dat ze gaan werken aan een uitbreiding. Het college geeft in de antwoorden een toelichting die ons tot nadenken moet zetten: “De koopzondagen nemen steeds vastere vormen aan waardoor die behoefte ook steeds groter wordt.” Als SGP-fractie hebben we vragen gesteld aan het college om nader te motiveren waarom het college een verruiming van plan is. Die vragen zijn inmiddels beantwoord door het college. De antwoorden stellen ons teleur omdat deze plannen een verdere verstoring van de zondagsrust betekenen.

Beantwoording vragen