17 oktober 2019

SGP komt op voor de boer!

Boeren verdienen onze steun. Dat is de insteek van de motie die de SGP-fractie afgelopen donderdag indiende tijdens de raadsvergadering. Natuurlijk moeten we wat met het stikstof-vraagstuk, maar de keuzes die we daarin maken moeten wel respectvol zijn. We mogen best eens wat trotser zijn op onze boeren.

Dat de boeren actie voeren is heel begrijpelijk. Veel te gemakkelijk wordt de hele stikstof-problematiek op hun bordje geschoven. Dat tijdens de protesten vernielingen plaatsvinden en agressief gedrag voorkomt, is niet goed. Maar die incidenten moeten er ook weer niet toe leiden dat we alsnog de boer in de kou laten staan.

De SGP-fractie roept - samen met het CDA en de VVD - het college dan ook op om binnen de gemeentelijke mogelijkheden ruimhartig om te gaan met de agrarische sector in onze gemeente, als mogelijk stikstofmaatregelen hen treffen. Die motie kreeg in de raadsvergadering van 17 oktober een meerderheid en is dus aangenomen! Dat is goed nieuws voor de boeren onze mooie gemeente in het Groene Hart.