15 december 2017

Met ervaring en verjonging de verkiezingen in

SGP Alphen met ervaring en verjonging de verkiezingen in

De SGP in Alphen aan den Rijn gaat de komende gemeenteraadsverkiezingen in met een lijst waarop ervaring en verjonging worden gecombineerd. Ervaring, omdat de SGP de bewezen kundigheid van routiniers Hans van Kuijk en Hans Goedegebuure de komende vier jaar graag weer inzet. Verjonging, omdat ook in de gemeente Alphen talent inmiddels staat te trappelen om een steentje bij te dragen in het politiek bestuur.

Als fractievoorzitter zal Hans van Kuijk (66) de komende vier jaar de fractie leiden. Van Kuijk was de afgelopen jaren lid van de steunfractie van de SGP, en daarvoor 6 jaar fractievoorzitter van de gecombineerde SGP/CU-fractie in de toenmalige gemeente Rijnwoude. Op nummer twee staat het huidige fractielid Hans Goedegebuure (57), die afgelopen jaren ook reeds deel uitmaakte van de gemeenteraad.

Direct daarop volgt op nummer drie Frank van Putten (28). Van Putten: “In mei van dit jaar ben ik vanuit Den Haag verhuisd naar Boskoop. Ik ken dus nog niet alle hoeken en gaten van Alphen aan den Rijn, wel neem ik eerdere politieke ervaring mee om in te zetten voor onze gemeente.” Van Putten was vier jaar actief als fractiemedewerker van de SGP in Apeldoorn, zijn geboorteplaats. In Den Haag was hij betrokken bij de CU/SGP-fractie. Hij werkt als jurist bij het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties.

Op plaats vier komt Willem Pos (23) uit Benthuizen. Misschien wel de meest bekende van de SGP-lijst. Als voorzitter van de landelijke SGP-jongeren is Pos namelijk regelmatig te horen of te zien in de landelijke media. “Naast het werk voor onze prachtige jongerenafdeling heb ik inmiddels de behoefte ook het lokale politieke werk ter hand te nemen,” aldus Pos. “Het is mooi dat ik naast de twee ervaren Hansen en Frank van Putten de kans krijg mij verder te ontwikkelen in de steunfractie.” Pos werkt bij het ministerie van Financiën.

Alphenaar Martin Aarnoudse (27) is de nummer vijf van de lijst. “De SGP heeft bij mij altijd al een speciale plek in genomen. Ik zie ernaar uit om mijn kennis en energie in te zetten voor de lokale politiek!” Zijn ervaringen als softwareontwikkelaar zullen de partij tijdens de campagne zeker van pas komen.

Van Kuijk: “De SGP streeft er naar om op verschillende vlakken met een gebalanceerde groep te werken. Dus zijn we heel blij met de mix van ervaring en jong talent. Maar ook hebben we niet alleen kandidaten uit Alphen zelf, maar ook uit alle bijbehorende kernen zoals Boskoop en Benthuizen. Zo houden we contact met al onze kiezers.” Goedegebuure vult aan: “En niet te vergeten is het prachtig dat we een vertegenwoordiger uit land-, tuinbouw- en sierteeltsector houden in de persoon van Gert-Jan Bremmer (51) die op nummer zes van de lijst staat. De agro-business is één van de belangrijkste economische motoren in onze gemeente, en het is noodzakelijk om de specifieke kennis van deze sector in de fractie en de gemeenteraadscommissies te hebben. Hierdoor kunnen we de komende jaren bijvoorbeeld de Greenportregio Boskoop verder uitbouwen.”