30 juni 2021

Hans van Kuijk opnieuw voorgedragen als lijsttrekker SGP Alphen

ALPHEN AAN DEN RIJN – SGP-raadslid Hans van Kuijk wordt door het bestuur van de SGP in Alphen aan den Rijn opnieuw voorgedragen als lijsttrekker. Dat maakt de lokale partij vandaag bekend. De Benthuizenaar is geen onbekende in de Alphense politiek: hij is sinds 2018 raadslid en was daarvoor raadscommissielid. In de voormalige gemeente Rijnwoude is Van Kuijk ook acht jaar raadslid geweest, voor de toenmalige fractie van SGP-ChristenUnie.

Van Kuijk reageert: ,,De komende periode ben ik bereid me opnieuw in te zetten voor een christelijk geluid in de Alphense gemeenteraad, letterlijk op hoop van zegen!”. Als belangrijkste thema’s voor de komende verkiezingen noemt hij woningbouw, energietransitie en jeugdzorg. Zo moet de overgang naar duurzame energie volgens de SGP’er betrouwbaar, haalbaar en betaalbaar zijn. Ook de bestuurscultuur is volgens Van Kuijk inzet voor de verkiezingen: ,,De coalitie en de oppositie hebben te vaak tegenover elkaar gestaan, er was veel wantrouwen en dat is niet in het belang van de burger.”

Bestuursvoorzitter Willem Pos licht toe: ,,We gaan graag door met Hans van Kuijk vanwege zijn expertise en ervaring. Hij heeft in de afgelopen tijd als eenmansfractie heel veel werk verzet, en dat zien we hem na de verkiezingen ook graag weer doen. Deze zomer werkt een selectiecommissie, in samenspraak met de beoogde lijsttrekker, aan het vervolg van de lijst om die in september aan de leden voor te leggen.”